Resuming podcast

4 de Agost de 2020 a les 14:56

L’Escola Joan Baptista Serra inclou un mètode d'aprenentatge integrat per al nou curs

Compartir

 

L’Escola Joan Baptista Serra d’Alcanar ja té enllestit el pla d’organització del centre i també ha implementat un pla d’acció perquè la tornada al centre al setembre sigui tan normalitzada com es pugui, malgrat els canvis i condicionants que hi haurà. El nou director del centre, Josep Forcadell, ens ha parlat del pla d’organització que se centra en el mètode d’aprenentatge integrat Joan Baptista Serra que combina l’ensenyament presencial i a distància.

Aquest model d’aprenentatge inclou tres blocs diferenciats de contingut: “un de comunicatiu, un de metodològic i un tercer d’experimental, ja que segons indica el director l’alumnat necessita expressar-se i aplicar els projectes concrets”.

Formació per a les famílies i organització al centre

Les famílies dels alumnes rebran instruccions sobre com accedir a la plataforma Google Classroom, en cas de necessitat i per a facilitar l’aprenentatge a casa. A més es posarà en marxa un sistema de comunicació individual amb les famílies.

Pel que fa a l’entrada i sortida a l’escola i al pati, el curs vinent es farà de manera esglaonada i amb deu minuts de diferència entre els diferents grups estables. Forcadell destaca que és important evitar el contacte entre grups estables i també aglomeracions de gent a les portes de l’escola.

Els grups estables estaran formats per un màxim de 25 alumnes juntament amb el seu tutor o tutora i a l’aula també podran entrar-hi mestres especialistes, però hauran de mantenir la distància interpersonal i portar mascareta.

En aquest sentit, l’escola ha engegat un nou servei d’acollida i recollida de l’alumnat per a facilitar la conciliació. Mentre duri la pandèmia, les famílies que tinguin dos xiquets a l’escola, d’edats diferents, que hagen d’entrar al centre amb una diferència de més de deu minuts, es podran acollir a aquest servei.

El pati es distribuirà per sectors perquè els diferents grups estables de xiquets i xiquetes no es puguen barrejar entre ells. A més, l’alumnat haurà de portar mascareta en tot moment menys quan es trobe dins de la seua aula o al pati amb el seu grup estable. El menjador també tindrà un pla específic per a garantir aquests principis bàsics de prevenció, higiene i promoció de la salut. A més, s’hi mantindrà la separació dels grups estables, es ventilarà l’espai regularment i, com sempre, serà obligatori que els xiquets i xiquetes es renten les mans abans i després de menjar.

Què fer si un alumne presenta símptomes de covid-19?

D’altra banda, si un alumne presenta símptomes de covid-19 a l’escola, serà traslladat a un espai habilitat fora de l’edifici central acompanyat del mestre responsable, tal com marca el protocol. S’haurà de posar una mascareta quirúrgica i, a més, se li prendrà la temperatura. També es contactarà amb la família perquè el vinguen a recollir. Es trucarà al 061 si la família no respon. L’alumne anirà cap a casa i quedarà en aïllament domiciliari. Mentrestant, l’activitat del centre continuarà amb normalitat. Si surt un positiu, el Departament de Salut serà qui donarà les instruccions i marcarà els passos que caldrà seguir.

Un projecte de direcció amb vuit objectius bàsics

En el context actual d’incertesa i complexitat, el passat mes de març es va seleccionar i aprovar el nou projecte de direcció encapçalat per Josep Forcadell, el qual inclou vuit objectius bàsics: millora de resultats, equitat educativa, escola inclusiva i integradora, gestió eficient dels recursos, foment del talent i la vàlua docent, model d’escola que aprèn per ella mateixa, participació de les famílies i treball en xarxa per a afavorir la cohesió social.

El treball metodològic globalitzat en equitat educativa i en competència digital de l’alumnat i el docent s’ha accelerat els darrers mesos. Aquest salt de gegant a causa de la pandèmia ha fet que l’escola haja implementat un marc per a l’estratègia digital del centre que l’organitza en un entorn de gestió, d’aprenentatge, de desenvolupament docent i de comunicació i difusió.