Resuming podcast

7 de Octubre de 2022 a les 9:30

Rosa Raga, síndica de greuges, presenta l'informe anual de consultes ciutadanes al plenari municipal

Compartir

Durant el ple ordinari del 22 de setembre, la síndica de greuges, Rosa Raga, d'acord amb el decret de creació d'aquesta figura, va presentar l'informe anual elaborat amb dades de l'any 2021.

La síndica és un òrgan unipersonal i independent que té per missió la defensa dels drets de la ciutadania en la seua relació amb l'administració local, afavorint la participació ciutadana, la transparència i la millora de la gestió pública.

La vida local a Alcanar, l'any 2021, va estar marcada per dos fets importants: la pandèmia de la Covid-19 i les respectives restriccions, així com els efectes dels aiguats de l'1 de setembre. En aquest sentit, la síndica de greuges va atendre qüestions relatives a la cobertura de les assegurances o els drets i deures de la ciutadania. S'hi sumen altres qüestions com la convivència, la gestió administrativa o l'atenció sanitària.

El nombre de queixes i consultes rebudes durant l'any 2021 han estat 31, de les quals s'han resolt més del 50%, i la resta es troben en procés de tramitació o seguint els tràmits administratius que corresponen. A part de les visites presencials, s'han fet arribar trenta-dos consultes per altres vies, com el telèfon, el whatsapp o el correu electrònic. L'informe de la síndica de greuges inclou totes les queixes i consultes realitzades per la ciutadania durant l'any passat, així com una explicació de la gestió feta des de la síndica.

En l'apartat de recomanacions, la síndica de greuges fa referència a la millora en el temps de resposta a les instàncies ciutadanes; facilitar la interlocució que demana la ciutadania; esclarir la repercussió de la nova llei de protecció animal per a cercar solucions definitives; procurar que tots els veïns i veïnes d'Alcanar Platja coneguen la situació urbanística del seu habitatge o fer gestions per a millor l'atenció al CAP d'Alcanar.